REGULAMIN DOŁADOWANIA
GŁOGOWSKIEJ KARTY MIEJSKIEJ
PRZEZ SERWIS INTERNETOWY
Użyte pojęcia i definicje mają poniżej przedstawione znaczenie:
KM-Głogów – Komunikacja Miejska Sp. z o.o. w Głogowie, ul. Transportowa 3, 67-200 Głogów
GKM – Głogowska Karta Miejska - bezstykowa (zbliżeniowa) karta miejska będąca nośnikiem biletów elektronicznych
BOP – Biuro Obsługi Pasażera Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Głogowie, Plac 1000-lecia 1 (w budynku dworca PKP)
SDK – System Doładowania Karty - serwis internetowy w ramach witryny http://www.ebilet.km.glogow.pl umożliwiający zakup biletu z wykorzystaniem płatności elektronicznych,
Doładowanie - zakup elektronicznych biletów przeznaczonych do korzystania z usług przewozowych w pojazdach komunikacji miejskiej w Głogowie,
Regulamin - niniejszy dokument regulujący doładowanie GKM przez serwis internetowy,
Klient (Usługobiorca) - osoba fizyczna korzystająca z doładowania w serwisie internetowym SDK,
Umowa - umowa doładowania GKM zawarta pomiędzy Usługobiorcą a KM-Głogów wskutek złożenia przez Usługobiorcę zamówienia wybranego biletu oraz potwierdzenia przez KM-Głogów realizacji zlecenia w formie wskazanej w niniejszym Regulaminie,
Usługa przeniesienia - zapis zakupionego za pomocą SDK biletu elektronicznego na GKM za pomocą czytnika w kasowniku w pojeździe KM-Głogów,
OPE – Operator Płatności Elektronicznych.
§ 1.
Usługa doładowania karty przez serwis internetowy
- KM-Głogów świadczy usługę doładowania w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U.2019 poz.123).
- Dostępnymi formami płatności za doładowanie są przelewy bankowe.
§ 2.
Warunki zawierania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną
- Zawarcie Umowy odbywa się za pośrednictwem serwisu internetowego SDK.
- Zawarcie Umowy jest możliwe w przypadku akceptacji Regulaminu przez Usługobiorcę.
§ 3.
Realizacja usługi drogą elektroniczną
- Warunkiem realizacji usługi przeniesienia jest wpływ środków doładowania na konto rozliczeniowe wskazane przez KM-Głogów z kodem transakcji uzyskanym w SDK w tytule przelewu.
- Jednym doładowaniem można dokonać zakupu jednego wybranego biletu.
- Usługa przeniesienia za pomocą czytnika w kasowniku w pojazdach komunikacji miejskiej udostępniona zostanie następnego dnia po dokonaniu wpłaty. Wpływ środków doładowania na konto rozliczeniowe wskazane przez KM-Głogów w serwisie SDK potwierdzony zostanie informacją przesłaną na adres poczty elektronicznej Usługobiorcy.
- Zakup biletu okresowego lub biletów jednorazowych (wpłata) za pośrednictwem SDK należy każdorazowo zapisać na GKM.
- Zapisu można dokonać za pomocą przystosowanego kasownika w pojazdach komunikacji miejskiej KM.
- Prawidłowe dokonanie elektronicznej płatności połączone z prawidłowym przeniesieniem biletu/portmonetki elektronicznej na Głogowską Kartę Miejską upoważnia Klienta do podróżowania środkami komunikacji obsługiwanymi przez KM.
- W celu otrzymania faktury VAT za bilet zakupiony w ramach doładowania, Usługobiorca powinien w terminie do 15 dnia następnego miesiąca od momentu zakupu zgłosić się do BOP z potwierdzeniem dokonanej transakcji.
§ 4.
Proces rejestracji i zakupu
- Warunkiem nabycia biletu jest posiadanie aktywnej GKM oraz prawidłowe wprowadzenie przez Klienta danych wymaganych przez SDK.
- Klient, który po raz pierwszy zamierza skorzystać z SDK powinien:
- zarejestrować się w SDK wprowadzając do formularza rejestracyjnego:
- numer Głogowskiej Karty Miejskiej
- hasło startowe – hasło nadane w BOP (dotyczy karty na okaziciela) lub numer PESEL dla użytkowników karty imiennej,
- hasło do logowania (min. 8 znaków, przynajmniej jedna mała litera, jedna wielka litera, jedna cyfra, jeden znak specjalny),
- adres e-mail
- zaakceptować Regulamin przy użyciu pola wyboru o etykiecie „Akceptuj" umieszczonego na stronie rejestracji w SDK;
- po otrzymaniu automatycznego e-maila potwierdzającego rejestrację w serwisie Klient powinien kliknąć na odsyłacz zamieszczony w otrzymanej wiadomości e-mail w celu aktywowania swojego konta w SDK.
- zarejestrować się w SDK wprowadzając do formularza rejestracyjnego:
- Jeżeli zmieni się regulamin SDK warunkiem dalszego korzystania jest akceptacja zmian w Regulaminie.
- Klient może nabyć bilet lub sprawdzić historię GKM po zalogowaniu się na swoim indywidualnym koncie. Do zalogowania niezbędne jest wpisanie nazwy użytkownika i hasła podanego przy rejestracji.
- Informacja o przebiegu transakcji zawierająca m.in. unikalny identyfikator transakcji, a także informacja o szczegółach zakupu zostanie przesłana przez Operatora pod adres e-mail wskazany przez Klienta przy rejestracji do SDK.
- W momencie prawidłowego zakończenia procesu płatności Klientowi zostaje wysłany e-mail przez Operatora potwierdzający zaksięgowanie wpłaty za bilet. Zakup biletu zostaje w tym momencie sfinalizowany.
§ 5.
Płatność za bilet
- Cena biletu określona jest w złotych polskich (PLN) i zawiera podatek VAT.
- Rodzaje i ceny biletów ustala Rada Miejska Głogów.
- Klient realizuje płatność za bilet za pomocą szybkiego przelewu - usługa płatności szybkim przelewem z dowolnego banku dostarczającego usługę tego typu, płatność wykonywana za pośrednictwem dostawcy usług płatności elektronicznych.
- Transakcja, w której nie zostanie wybrana płatność zostanie anulowana.
- Dokonując płatności, Klient musi posiadać konto w banku obsługującym usługę szybkiego przelewu za pośrednictwem dostawcy usług płatności elektronicznych oraz środki wystarczające do zapłaty za bilet.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Klienta numeru konta bankowego na innych stronach internetowych. Za realizację i bezpieczeństwo transakcji szybkimi przelewami przeprowadzonymi na stronach internetowych OPE, odpowiada OPE.
§ 6.
Prawa i obowiązki klienta
- Klient zobowiązany jest:
- korzystać z SDK zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz dobrymi obyczajami,
- nie przenosić praw wynikających z zawarcia Umowy na osoby trzecie,
- podać prawdziwe dane osobowe,
- nie wykorzystywać SDK w celu dokonania czynów niedozwolonych.
- Klient oświadcza, że wszelkie informacje dostarczone przez niego w trakcie korzystania z SDK są prawdziwe i zgodne z jego wiedzą.
- KM-Głogów ma prawo odstąpić od Umowy w przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, w szczególności podania nieprawidłowych danych osobowych bądź danych dotyczących szybkiego przelewu.
- Kupujący oświadcza, że znane mu są konsekwencje cywilnoprawne i prawno-karne działań niezgodnych z obowiązującym w Polsce porządkiem prawnym, oraz przyjmuje do wiadomości, że o działaniach mających znamiona czynu zagrożonego przez ustawę (hacking, oszustwo itp.) będą informowane właściwe organy ochrony prawa, co nie wyłącza dochodzenia naprawienia szkody na drodze cywilnej.
- W celu dokonania właściwego wyboru biletu lub doładowania elektronicznej portmonetki, Klient przed dokonaniem przelewu przez Internet zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu, obowiązującą taryfą opłat oraz opisem warunków, które musi spełniać, by uzyskać uprawnienie do korzystania z ulg przy zakupie biletów komunikacji KM. Taryfa oraz warunki uzyskania ulg dostępne są na stronie internetowej przewoźnika: www.km.glogow.pl; w siedzibie oraz pojazdach KM.
§ 7.
Reklamacje
- Składanie reklamacji dotyczących doładowań on-line odbywa się w formie pisemnej na adres: Komunikacja Miejska sp. z o.o. ul. Transportowa 3, 67-200 Głogów lub na e-mail: ebilet@km.glogow.pl.
- Przedmiotem reklamacji jest niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie usługi doładowania lub przeniesienia środków na GKM.
- Usługobiorca może zgłosić reklamację w terminie 5 dni od daty zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji.
- Podstawy reklamacji nie może stanowić:
- okoliczność, iż doładowanie dotyczy GKM nieprawidłowo wskazanej przez Usługobiorcę,
- powoływanie się na okoliczności związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem przeglądarki internetowej lub łącz telekomunikacyjnych,
- inne okoliczności związane z działalnością podmiotów, za których działania KM-Głogów nie odpowiada.
- Reklamacja powinna zawierać dane Usługobiorcy, w tym adres do korespondencji, numer karty, numer transakcji, datę transakcji i jej kwotę oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń, nr telefonu w przypadku potrzeby uzupełnienia reklamacji.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji KM-Głogów zwraca się o ich uzupełnienie. Nie uzupełnienie w terminie 7 dni od wezwania skutkować będzie brakiem rozpatrzenia reklamacji.
- KM-Głogów rozpatruje reklamację w terminie maksymalnie 30 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia.
- W przypadku niemożności rozpatrzenia reklamacji w powyższym terminie KM-Głogów informuje o tym składającego reklamację podając przyczynę przedłużenia terminu oraz przewidziany czas udzielenia odpowiedzi.
§ 8.
Zastrzeżenia
- KM-Głogów zastrzega możliwość czasowego zawieszenia dostępu do SDK celem przeprowadzenia prac konserwacyjnych. Informacje o braku dostępu do usługi będą publikowane na stronie http://ebilet.km.glogow.pl
- KM-Głogów zastrzega sobie prawo nieprzyjęcia lub odrzucenia doładowania oraz do odmowy realizacji doładowania. W takim wypadku KM-Głogów powiadomi Usługobiorcę o odmowie i jej przyczynie.
- Wnioski o doładowanie błędnie zdefiniowane lub takie, których potwierdzenie nie będzie możliwe, mogą nie zostać zrealizowane, a wpłacone środki zostaną zwrócone Usługobiorcy.
- KM-Głogów nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszego Regulaminu, o ile niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań jest spowodowane okolicznościami, na które KM-Głogów nie miał wpływu mimo zachowania należytej staranności (siła wyższa) albo wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby trzeciej. W przypadku wystąpienia siły wyższej wykonanie Usługi zostanie zawieszone na okres równy okresowi działania siły wyższej.
§ 9.
Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin jest udostępniany za pośrednictwem serwisu internetowego pod adresem http://ebilet.km.glogow.pl
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie nie krótszym niż pięć dni po udostępnieniu zmienionego Regulaminu za pośrednictwem serwisu internetowego pod adresem http://ebilet.km.glogow.pl
- Usługi zamówione przed zmianą regulaminu zostaną zrealizowane na warunkach jakie były określone w momencie zaksięgowania wpłaty przez KM-Głogów.